CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
21 listopada 2024
20 listopada 2024
19 listopada 2024
Gmina Miasta Tarnowa przystąpiła do realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024. Program finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego w wysokości 2 648 325,14 zł.
Realizatorem Programu na terenie miasta Tarnowa jest Centrum Usług Społecznych w Tarnowie.
Celem Programu jest poprawa jakości życia osób z niepełnosprawnościami poprzez wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Kto może liczyć na pomoc w ramach programu?
Rolą asystenta osobistego osoby niepełnosprawnością będzie asysta osobie z niepełnosprawnościami w codziennych czynnościach oraz wsparciu w prowadzeniu bardziej aktywnego udziału w życiu społecznym.
W czym wesprze asystent osobisty osoby niepełnosprawnością?
Uczestnik programu bądź opiekun prawny nie ponosi żadnych kosztów związanych z usługą asystenta osobistego. Osoby pełniące funkcję asystenta mogą liczyć na zwrot kosztów i wynagrodzenie zgodne z zasadami określonymi w Programie. W godzinach pomocy świadczonej przez asystenta, nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub inne usługi obejmujące analogiczne wsparcie. Uczestnik Programu może samodzielnie wskazać asystenta z wyłączeniem osób będących członkami rodziny, opiekunami prawnymi lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem Programu. Za członków rodziny uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma, osobę pozostającą we wspólnym pożyciu a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby:
Od asystentów świadczących usługi na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 roku życia dodatkowo wymagane są następujące dokumenty:
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług asystenta osobistego proszone są o złożenie następujących dokumentów:
W przypadku zgłoszenia się do Programu większej ilości osób niż dostępnych miejsc – o przyjęciu do Programu zadecyduje data wpływu do Centrum prawidłowo wypełnionej Karty zgłoszenia do Programu wraz z niezbędnymi załącznikami
Centrum rozpatrując złożone Karty zgłoszenia do Programu w pierwszej kolejności uwzględni potrzeby osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
Komplet dokumentów można złożyć:
Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać w Centrum Usług Społecznych w Tarnowie, ul. Brodzińskiego 14 Biuro Obsługi Klienta lub ul. Goldhammera 3, pokój nr 314 (III piętro - budynek z windą), w godzinach od 7.30 do 15.30, pod nr tel. 14/688-21-28 oraz 14/688-21-40.
Dokumenty do pobrania