CUS Tarnów
CUS
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
BOM
poniedziałek 8:00 - 17:00
wtorek - piątek 8:00 - 15:00

AKTUALNOŚCI

30 kwietnia 2025

1. Kwiecień z MCAS-ami

Nowe rozwiązania i ułatwienia dla osób ubiegających się o świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny.



CZYTAJ

Artykuł pochodzi z archiwum. Zawarte w nim informacje mogą być nieaktualne


Opublikowano: 11 stycznia 2016 | 13:38


img infoOd 1 stycznia 2016 r. wnioski i załączniki do wniosku o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego mogą być składane drogą elektroniczną za pomocą Portalu Informacyjno – Usługowego z obszaru zabezpieczenia społecznego Emp@tia.

Proces wypełniania dokumentów o przyznanie świadczeń odbywa się podobnie jak przy wypełnianiu rocznego zeznania podatkowego. Wzory wniosków i załączników wyglądają tak samo jak w wersji papierowej.

Również wydaną decyzję administracyjną można otrzymać drogą elektroniczną.

Wniosek elektroniczny i załączniki do wniosku jest podpisywany:

  1. bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo
  2. podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Zapraszamy wszystkich do zapoznani się z nowym rozwiązaniem na portalu Emp@tia.

To nie jedyna zmiana w procedurze przyznawania świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego - rodzice starający się o pomoc finansową na dzieci nie będą już musieli dostarczać tylu  dodatkowych dokumentów co dotychczas. Organ przyznający świadczenia będzie samodzielnie uzyskiwał drogą elektroniczną informacje z Urzędu Skarbowego z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub innych organów emerytalno – rentowych, oraz z rejestrów publicznych, tj:

  1. informacje o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, każdego członka rodziny, udzielanych przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego,
  2. informacje o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne, w tym informacji o wysokości składek od poszczególnych płatników i okresach opłacania przez nich tych składek,
  3. zaświadczenie lub informacje o zgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych,
  4. informacje o danych osobowych członków rodziny np. wiek, stan cywilny,
  5. informacje o legitymowaniu się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydanym przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Wojewódzi Urząd Pracy w Krakowie Urząd Miasta Tarnowa Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie

    NAPISZ DO NAS