CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
Opublikowano: 21 listopada 2013 | 08:29
Z inicjatywy Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie, w ramach Konferencji pt. „Mamy moc pomagania – rola pracy socjalnej we wsparciu osób chorujących psychicznie”, w dniu 18 listopada 2013 roku odbyło się podsumowanie trzeciej edycji konkursu na najlepszego pracownika socjalnego w Małopolsce pod hasłem „Małopolski Pracownik Socjalny roku 2013”.
Konkurs - którego celem jest promowanie i nagradzanie aktywnych pracowników socjalnych, którzy w swojej pracy wyróżniają się na tle innych, dzięki zaangażowaniu w realizowane zadania, mogą stanowić wzór do naśladowania i przykład dla innych - na trwale wpisał się już w kalendarz imprez, promujących osiągnięcia wyróżniających się pracowników socjalnych Małopolski.
W tym roku, oprócz pracodawców i kolegów swoich kandydatów zgłaszali podopieczni. Kapituła konkursu wybrała trzy zwyciężczynie.
Małopolskim Pracownikiem Socjalnym 2013 Roku została nasza koleżanka
Magdalena Jędrusik.
I wyróżnienie honorowe otrzymała Joanna Potoczek, zatrudniona w Domu Pomocy Społecznej w Zbyszycach, II wyróżnienie honorowe zostało przyznane Anecie Bartoch, pracującej w Środowiskowym Domu Samopomocy w Skawinie.
Magdalena Jędrusik – ukończyła studia magisterskie na Akademii Pedagogicznej w Krakowie na kierunku pedagogika o specjalności pedagogika społeczno – opiekuńcza, specjalizacja: poradnictwo i terapia pedagogiczna. Od 2005 r. pracuje w MOPS w Tarnowie na stanowisku pracownika socjalnego wykonującego pracę w terenie. Od 2012 r – dodatkowo pełni funkcję koordynatora Zespołu ds. Pomocy Specjalistycznej i Asysty Rodzinnej. Kieruje pracą asystentów rodziny i psychologa oraz na rzecz poprawy funkcjonowania rodziny ściśle współpracuje z wszystkim pracownikami socjalnymi. Jej praca ukierunkowana jest na pomoc rodzinom przeżywającym trudności w prawidłowym pełnieniu ról społecznych i rodzicielskich.
Na uwagę zasługuje fakt, iż Magdalena Jędrusik, przez udział w szkoleniach, naradach, konferencjach, systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, dzięki czemu jakość, efektywność i skuteczność jej pracy metodycznie wzrasta. W swojej pracy kieruje się przede wszystkim dobrem klienta, rodziny, udziela skutecznej pomocy, co zwiększa szanse na uporanie się z codziennymi problemami. Podczas wykonywania codziennych obowiązków, swoją wiedzą i doświadczeniem aktywnie wspiera asystentów rodziny w ich pracy, udziela im pomocy oraz pokazuje efektywne ścieżki pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi, co podnosi skuteczność ich działań w środowisku. Zawsze służy dobrą radą, popartą wiedzą merytoryczną i praktyczną.
Opracowuje i realizuje projekty socjalne ukierunkowane na rozwiązywanie trudnych problemów społecznych, takich jak przemoc w rodzinie, ubóstwo, wykluczenie społeczne miedzy innymi: Warsztaty edukacyjne dla rodziców „Wychowanie bez przemocy”, „Trening budżetowy dla osób nieumiejętnie gospodarujących domowym budżetem”, „Intensywna praca asystenta rodziny z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych”.
Jest osobą kreatywną o czym świadczą również jej działania ukierunkowane na wykorzystywanie przez asystentów rodziny w codziennej pracy nowych rozwiązań czy narzędzi pracy, czego przykładem może być opracowanie i wdrożenie „Karty oceny sytuacji rodziny metodą skalowania”. Karta ta pozwala ocenić na skali od 0 do 10 zarówno członkom rodziny, jaki i asystentowi trzy podstawowe aspekty życia rodziny, nad poprawą których w swojej pracy skupiają się asystenci, a co najważniejsze umożliwia dokonanie właściwej diagnozy potrzeb rodziny, ustalenie wspólnych celów w pracy oraz określenia stopnia zachodzących zmian w funkcjonowaniu rodziny. Poprzez dążenie do podniesienia skuteczności projektów socjalnych przeprowadza ich ewaluację, poszukuje nowych efektywnych rozwiązań problemów społecznych, z którymi borykają się klienci, opracowuje nowe narzędzia pracy dla asystentów.
Chętnie bierze udział w szkoleniach, a zdobytą wiedzę wykorzystuje w praktyce, czego przykładem jest opracowanie i realizacja projektu socjalnego warsztatów edukacyjnych „Wychowanie bez przemocy”. Dzięki podejmowanych działaniom w/w aktywizuje i pomaga wyjść klientom z systemu pomocy społecznej. Prosty a zarazem przydatny dla klientów przekaz na prowadzonych przez w/w zajęciach, czy to na warsztatach edukacyjnych czy na treningu budżetowym, zwiększa ich szanse na pokonanie problemów, ze względu na które pozostają w systemie pomocy społecznej.
Magdalena Jędrusik ponadprzeciętnie angażuje się w podejmowane działania, co skutkuje zwiększeniem skuteczności jej działań. Magdalena Jędrusik jest osobą nastawioną na sprawność i efekt, przy poszanowaniu prawa do godności drugiego człowieka. Posiada zdolność samodzielnego podejmowania decyzji, umiejętność nawiązywania trwałych kontaktów z ludźmi, co ważne jest w codziennej pracy pracownika socjalnego. Jej kreatywność oraz odpowiedzialność w działaniu dają gwarancję na rzetelne wywiązywanie się z obowiązków zawodowych. Cechuje ją także zdolność rozumienia drugiego człowieka, empatia, życzliwość oraz odpowiednia postawa etyczna, co skutkuje umiejętnością sprostania dużym oczekiwaniom społecznym. W/w nastawiona jest na pomaganie klientom, zgodnie z ich potrzebami i oczekiwaniami, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie ich własnego potencjału.
Naszej koleżance serdecznie gratulujemy i cieszymy się jej sukcesem!