CUS Tarnów
CUS
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
BOM
poniedziałek 8:00 - 17:00
wtorek - piątek 8:00 - 15:00

AKTUALNOŚCI

Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe  do celów grzewczych



CZYTAJ

Opublikowano: 25 stycznia 2023 | 08:33


Od 1 lutego 2023 r. w Centrum Usług Społecznych w Tarnowie osoby będące odbiorcami paliw gazowych i wykorzystujące gaz ziemny jako główne źródło ogrzewania mieszkania, domu będą mogły otrzymać refundację podatku VAT. Kwota zwrotu  będzie wypłacana na podstawie opłaconej  faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.

Refundacja VAT

Zwrotu podatku VAT nie otrzymają osoby wykorzystujące gaz  do gotowania lub podgrzewania wody.

Warunki jakie należy spełnić aby uzyskać refundację:

  • głównym źródłem  ogrzewania mieszkania, domu jest kocioł na paliwa gazowe zasilane gazem ziemnym,
  • źródło ogrzewania zostało wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków CEEB w terminie do dnia 21 grudnia 2022 r.

Wpis do CEEB po 21 grudnia 2022 r. jest możliwy, ale tylko w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.

  • przeciętne miesięczne dochody, w przypadku gospodarstwa jednoosobowego, nie przekraczają 2100 zł, lub 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego;

Dochód oblicza się tak jak przy zasiłku rodzinnym lub dodatku osłonowym na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 615 ze zm.). Dochody weryfikowane są jednorazowo, podczas złożenia 1-wszego wniosku o refundację.

W przypadku wniosków złożonych od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. obowiązuje dochód z 2021 r.

W przypadku wniosków złożonych od 1 sierpnia do 31 grudnia 2023 r. dochód z 2022 r.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wypłatę refundacji podatku vat  za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.
  • fakturę dokumentującą dostarczenie paliwa gazowego do odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym, o którym mowa w art. 62b ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo energetyczne, za okres dotyczący wniosku,
  • dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.

Gdzie składa się wniosek o refundację podatku:

  • wnioski składa się w Centrum Usług Społecznych w Tarnowie ul. Brodzińskiego 14
    w Biurze Obsługi Klienta na stanowisku świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych lub na dzienniku podawczym
  • drogą elektroniczną - za pośrednictwem platformy ePUAP na adres /mopstar/skrytka;
  • listownie - poprzez nadanie w placówce pocztowej operatora pocztowego;

nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT. Refundacja podatku vat jest wypłacana na wskazany na wniosku rachunek bankowy

Dokumenty do pobrania

Wojewódzi Urząd Pracy w Krakowie Urząd Miasta Tarnowa Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie

    NAPISZ DO NAS