CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
CUS | |
poniedziałek - piątek | 7:30 - 15:30 |
BOM | |
poniedziałek | 8:00 - 17:00 |
wtorek - piątek | 8:00 - 15:00 |
20 listopada 2024
19 listopada 2024
19 listopada 2024
Opublikowano: 18 stycznia 2024 | 10:53
Od 1 lutego 2023 r. w Centrum Usług Społecznych w Tarnowie osoby będące odbiorcami paliw gazowych i wykorzystujące gaz ziemny jako główne źródło ogrzewania mieszkania, domu będą mogły otrzymać refundację podatku VAT. Kwota zwrotu będzie wypłacana na podstawie opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Ponadto informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła - refundacja podatku VAT należy się za gaz dostarczony w kolejnym okresie tj. od 1 stycznia 2024r. do 30 czerwca 2024 r.
Zwrotu podatku VAT nie otrzymają osoby wykorzystujące gaz do gotowania lub podgrzewania wody.
Warunki jakie należy spełnić aby uzyskać refundację:
Wpis do CEEB po 21 grudnia 2022 r. jest możliwy, ale tylko w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.
Dochód oblicza się tak jak przy zasiłku rodzinnym lub dodatku osłonowym na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 615 ze zm.). Dochody weryfikowane są jednorazowo, podczas złożenia 1-wszego wniosku o refundację.
W przypadku wniosków złożonych od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2024 r. dochód z 2022 r.
W przypadku wniosków złożonych od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. dochód z 2023 r.
Wnioski o refundację podatku VAT należy składać oddzielnie za 2023 r. oraz za 2024 r.
Wymagane dokumenty:
Gdzie składa się wniosek o refundację podatku:
Wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za 2023 r. i 2024r. można składać:
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT. Refundacja podatku vat jest wypłacana na wskazany na wniosku rachunek bankowy
Dokumenty do pobrania